Těhotenství

Kategorie: Těhotenství
Těhotenství

Chcete pro sebe a svoje děťátko jen to nejlepší. O tom nejsou pochyby. Těhotenství, ale taky kojení, kladou na ženský organismus zvýšené nároky. Právě v těchto obdobích musí žena myslet na své zdraví dvojnásobně. Její způsob života totiž neovlivní jen ji samotnou, ale i miminko, které si základ od své mámy ponese celý život. Dosud pravidelný přísun vitamínů a minerálů už přestává pro ženu stačit, protože dítě je potřebuje pro svůj růst a vývoj a bere si je od matky přes placentu nebo mateřské mléko. Mnohé ženy mají v tomto období problém se zvýšenou tvorbou zubních kazů, což může být signálem nedostatku vápníku. I proto se v době těhotenství doporučuje ženám častěji navštěvovat zubního lékaře a dbát na častou a důkladnou ústní hygienu. Zvýšená kazivost zubů bývá viditelná, co ale nevidíme, je stav našich kostí. Když má tělo nedostatek vápníku, bere si ho především z kostí a nikoliv ze zubů, proto pokud máte v období těhotenství problémy s chrupem, je dost pravděpodobné, že trpí i vaše kosti. Je proto nutné zvýšit přísun vitamínů a minerálů během těhotenství, v případě vápníku je ideální sáhnout po kombinaci přírodní vápník večer a ráno užít vitamín K2 a vitamín D3.  Za normálních okolností by měly ženy mezi 25. rokem až menopauzou denně přijmout 1 000 mg vápníku. V období těhotenství  a kojení se tato potřeba zvyšuje na 1 200 až 1 500 mg vápníku za den.

 

NEJNOVĚJŠÍ články

Užitečné odkazy